Stuk puk | bestiaheniu.bikestats.pl

Piątek, 18 kwietnia 2014 Kategoria >24kmph, Łańcuch

Stuk puk

Mój Peżotello ma to do siebie, że non stop coś się w nim psuje. Dosłownie, na każdym wyjeździe mój rower ma jakiś defekt. Kiedy naprawię daną usterkę, zaraz pojawia się nowa. Dla przykładu: kasuję luz gdzieś tam, to siadają szczęki hamulcowe, jak naprawię hamulce, to pojawia się luz gdzieś indziej, skręcam luz, to siada suport, naprawiam suport, to okazuje się, że owijka błaga mnie o wymianę. Kiedy rower jest już super sprawny... to ostatecznie łapie gumę. Taka to zadziorna bestia.
Na ostatniej "200" pojawiły się stuki w suporcie i na tej samej wycieczce zniknęły. Zapobiegawczo pobieżnie przesmarowałem łożyska w środku. Stuki puki pojawiły się znowu wczoraj (zniknęły jak odkręciłem i skręciłem szybkościsk w kole, nie pytajcie mnie jakim cudem), no i dziś. Stukot był do tego stopnia nie do wytrzymania, że musiałem zwijać się z Agrykoli, nawet mimo tego, że ćwiczyła tam ładna parka dziewczyn na szosach. Trzymałem się głównych arterii, bo hałas ulicy tłumił moje stuki puki. Ostatecznie spróbuję rozebrać ten suport na części pierwsze i złożyć ponownie. Może to coś pomoże. Jeśli pomoże, to pewnie pęknie mi łańcuch, albo coś...

O, zdobyłem KOMa na Stravie. Wow, coś w nodze jeszcze jest!
  • Sprzęt Peugeot Carbolite 103

Kulki w pedałach też mogą stukać. Jednak wolałbym rozbierać support, oczyścić i nasmarować, niż łożyska w pedałach.
Jeśli po ruszeniu tylnym kołem stukanie przeszło, to stawiałbym, że dźwięk pochodzi z supportu.
oelka
- 00:33 niedziela, 20 kwietnia 2014 | linkuj
Księgowy: Myślałem o wymianie suportu, myślałem również o wymianie roweru ;)
To musowo jest suport, bo stukanie pojawia się rytmicznie przy pedałowaniu, a częstotliwość jest uzależniona jest od kadencji.
bestiaheniu
- 07:53 sobota, 19 kwietnia 2014 | linkuj
Jak masz support na kulkach to faktycznie takie styki się pojawiać mogą. Nie myślałeś o wymianie supportu na jakieś łozyska maszynowe. Często wpadają do nas klienci w twoim stylu: Proszę pana coś mi stuka, rower do serwisu oddaje i mamy zlikwidować stukanie. I zaczyna się poszukiwanie trzeszczenia i stukania. WYkrecamy suport smarujemy gwinty w mufie, oczyszczamy siodełko z piasku przesmarowuje jarzmo siodła robimy piasty i... okazuje się, że to regulowany mostek trzeszczy:P
Ksiegowy
- 05:49 sobota, 19 kwietnia 2014 | linkuj
Stary rower masz pewnie
yurek55
- 18:32 piątek, 18 kwietnia 2014 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oduma