Wpisy archiwalne w miesiącu
Wrzesień, 2014
Dystans całkowity: | 873.21 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 35:59 |
Średnia prędkość: | 24.27 km/h |
Maksymalna prędkość: | 69.00 km/h |
Suma podjazdów: | 2241 m |
Suma kalorii: | 9808 kcal |
Liczba aktywności: | 16 |
Średnio na aktywność: | 54.58 km i 2h 14m |
Więcej statystyk |
Wtorek, 30 września 2014
Kategoria Łańcuch, Dystansówki > 50 km, >24kmph
Mocny test dętki podejście pierwsze
Dętka za 5,50 PLN, jak do tej pory, spoko trzyma powietrze, tylko z przyzwyczajenia dopompowuję ją do pożądanego ciśnienia co cztery dni o pół bara. Normalna dętka, nie czuje się, że jej koszt to równowartość raptem dwóch piwek.
Ktoś ostatnio skomentował mój wpis, że on to by się bał na takich jeździć, ta niepewność, czy dętka nie zawiedzie. Postanowiłem więc ostatecznie rozstrzygnąć kwestię dętkową. Jeździłem już na CST, Continentalach i Vittoriach Ultralite. Pierwsze dwie całkiem spoko, no normalne dętki. Najgorszemu wrogowi nie polecam jednak dętek Superlight, Ultralite i innych tego typu. Są one lżejsze od zwykłych o średnio 50 gramów i, co za tym idzie, o wiele droższe. Oszczędność 50 gramów na wadze przy mojej stalowej ramie to dość śmieszna sprawa, a jednak skusiłem się (w końcu najszybsze dętki). I tak po tygodniu, dętka pro superultralight była usiana łatkami. No, łapią nieszczelności jak szalone.
CST i Conti Race to mniej więcej ta sama półka cenowa. Normalne dętki. Spełniają swoją funkcję, więc nie ma co się o nich więcej rozwodzić. Wyglądają tak samo, wentyl, 700x23c, kolor czarny.
Dętki to chyba najczęściej zmieniana część roweru (nie tyczy się kilku osób), więc czemu by na nich nie przyoszczędzić kilka drobnych? Kumpel namówił mnie na dętkę z Decathlonu za śmiesznie niską cenę. I trafił w dziesiątkę.
Dla pewności, od dwóch dni jeżdżę po najcięższych szutrach i... dętka jak trzymała te 8,5 bara, tak trzyma. Conti, którego mam założonego na tylnym kole już puszcza ciśnienie i następnego dnia koło trzeba pompować. Jutro przetestuję tę dekatlonówkę po leśnych duktach. Jeśli dętka przejdzie ten test na dziurawych jak ser oponach szosowych, to będę mógł ją Wam polecić z czystym sumieniem.
Ktoś ostatnio skomentował mój wpis, że on to by się bał na takich jeździć, ta niepewność, czy dętka nie zawiedzie. Postanowiłem więc ostatecznie rozstrzygnąć kwestię dętkową. Jeździłem już na CST, Continentalach i Vittoriach Ultralite. Pierwsze dwie całkiem spoko, no normalne dętki. Najgorszemu wrogowi nie polecam jednak dętek Superlight, Ultralite i innych tego typu. Są one lżejsze od zwykłych o średnio 50 gramów i, co za tym idzie, o wiele droższe. Oszczędność 50 gramów na wadze przy mojej stalowej ramie to dość śmieszna sprawa, a jednak skusiłem się (w końcu najszybsze dętki). I tak po tygodniu, dętka pro superultralight była usiana łatkami. No, łapią nieszczelności jak szalone.
CST i Conti Race to mniej więcej ta sama półka cenowa. Normalne dętki. Spełniają swoją funkcję, więc nie ma co się o nich więcej rozwodzić. Wyglądają tak samo, wentyl, 700x23c, kolor czarny.
Dętki to chyba najczęściej zmieniana część roweru (nie tyczy się kilku osób), więc czemu by na nich nie przyoszczędzić kilka drobnych? Kumpel namówił mnie na dętkę z Decathlonu za śmiesznie niską cenę. I trafił w dziesiątkę.
Dla pewności, od dwóch dni jeżdżę po najcięższych szutrach i... dętka jak trzymała te 8,5 bara, tak trzyma. Conti, którego mam założonego na tylnym kole już puszcza ciśnienie i następnego dnia koło trzeba pompować. Jutro przetestuję tę dekatlonówkę po leśnych duktach. Jeśli dętka przejdzie ten test na dziurawych jak ser oponach szosowych, to będę mógł ją Wam polecić z czystym sumieniem.
- DST 58.25km
- Czas 02:12
- VAVG 26.48km/h
- VMAX 51.00km/h
- Kalorie 1065kcal
- Podjazdy 89m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Sobota, 27 września 2014
Kategoria Łańcuch, Lameriada, Dystansówki > 50 km, >24kmph
Super nowa droga dla rowerów ekstra
Jak to świetnie, że podczas rewitalizacji starych dróg pomyślano również o rowerzystach! Dzięki nowo wytyczonej DDR mogłem uciec od tak bardzo wzmożonego ruchu ulicznego (3 samochody na krzyż) i pojechać w spokoju po gładkim asfalcie ścieżki rowerowej całe 20, 30 (?) metrów! To chyba stąd się biorą te statystyki władz miasta "w tym roku wybudowaliśmy w naszym mieście 25 tys km nowych dróg dla rowerów".
Gdy tylko mignęły mi te dwa znaki oznaczające początek i za chwilę koniec drogi pieszo-rowerowej, od razu zawróciłem, by się upewnić, czy czasem zmysły mnie nie oszukały. Ścieżka dla rowerów o długości max 50 metrów, która kończy się w piachu, wytyczona przy ulicy z niemalże zerowym ruchem, a zaprojektowana tak wspaniale, że planiści zdołali wcisnąć na nią obowiązkową studzienkę kanalizacyjną. W tym kraju nigdy nie będzie dobrze.
Gdy tylko mignęły mi te dwa znaki oznaczające początek i za chwilę koniec drogi pieszo-rowerowej, od razu zawróciłem, by się upewnić, czy czasem zmysły mnie nie oszukały. Ścieżka dla rowerów o długości max 50 metrów, która kończy się w piachu, wytyczona przy ulicy z niemalże zerowym ruchem, a zaprojektowana tak wspaniale, że planiści zdołali wcisnąć na nią obowiązkową studzienkę kanalizacyjną. W tym kraju nigdy nie będzie dobrze.
- DST 58.00km
- Czas 02:13
- VAVG 26.17km/h
- VMAX 49.00km/h
- Temperatura 20.0°C
- Kalorie 1212kcal
- Podjazdy 160m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Akolarskie Bieszczady
Nastał ten moment, kiedy dziewczyna wyciągnęła mnie na wakacje. Bez roweru. Z buta zdobyłem kilka górek, cyknąłem kilka zdjęć, w kolanach mam uczucie jakby piachu nasypał. Łezka w oku się kręci, że nie przejechałem żadnej bieszczadzkiej szosy.
Byłem, zwiedziłem. Nie wiem tylko jak ludziom może się podobać te całe łażenie po górach, skoro są na świecie takie maszyny jak rowery szosowe. Nigdy więcej nie pokażę się na południu bez roweru, tak sobie obiecałem.
PS. Dętka nadal ładnie trzyma.
- DST 41.84km
- Czas 01:44
- VAVG 24.14km/h
- VMAX 49.00km/h
- Kalorie 862kcal
- Podjazdy 325m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Też Agrykola
- DST 41.52km
- Czas 01:41
- VAVG 24.67km/h
- VMAX 54.00km/h
- Kalorie 862kcal
- Podjazdy 325m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Agrykola 1.01
- DST 35.09km
- Czas 01:25
- VAVG 24.77km/h
- VMAX 52.00km/h
- Kalorie 784kcal
- Podjazdy 263m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Środa, 17 września 2014
Kategoria Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Dzień kolarstwa w Eurosporcie
Dobra wymówka, żeby zostać w domu.
- DST 31.13km
- Czas 01:19
- VAVG 23.64km/h
- VMAX 51.00km/h
- Kalorie 668kcal
- Podjazdy 201m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Test dętki za mniej niż 6 PLN
Zazwyczaj jeździłem na Continentalach Race 28. Dętka jak dętka, trzyma ciśnienie, ma wentyl, cena "w miarę", kolor czarny. Kumpel zachwalał sobie jednak inny model. Też ma wentyl i też jest z gumy. Jednym z atutów tego modelu to cena. 5.50 Polskich Nowych.
Skusiłem się. Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że dało się ją napompować do 8,5 bara i nie wybuchła... chociaż w sumie to zdziwiłem się, że w ogóle dała się napompować. Pierwszy minus jaki znalazłem, to brak gwintowanego wentyla. Trzeba się nieźle natrudzić, żeby wystawał z obręczy pod kątem prostym.
Zamiast jednej dętki Contiego zakupiłem sobie cztery polecane przez kumpla... i nawet na piwo zostało. Zobaczymy ile ze mną przejadą.
Trudno żebym zamieszczał tutaj zdjęcie zwiniętej dętki, więc wrzucam swojego kota zachwyconego funkcjonalnością nowego szpeju.
Skusiłem się. Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że dało się ją napompować do 8,5 bara i nie wybuchła... chociaż w sumie to zdziwiłem się, że w ogóle dała się napompować. Pierwszy minus jaki znalazłem, to brak gwintowanego wentyla. Trzeba się nieźle natrudzić, żeby wystawał z obręczy pod kątem prostym.
Zamiast jednej dętki Contiego zakupiłem sobie cztery polecane przez kumpla... i nawet na piwo zostało. Zobaczymy ile ze mną przejadą.
Trudno żebym zamieszczał tutaj zdjęcie zwiniętej dętki, więc wrzucam swojego kota zachwyconego funkcjonalnością nowego szpeju.
- DST 54.80km
- Czas 02:18
- VAVG 23.83km/h
- VMAX 50.00km/h
- Kalorie 1056kcal
- Podjazdy 135m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Poniedziałek, 15 września 2014
Kategoria Lameriada, Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Totalny brak nogi
Nogi jak z waty. Sytuację pogarszał wiatr w twarz i lekko nieszczelna dętka. Aż na DDR z tego wszystkiego zjechałem.
W życiu mi się tak nie chciało jeździć, jak dziś. Zrzuciłem więc z blatu i podziwiałem widoczki, które mijam nie przywiązując do nich żadnej uwagi.
- DST 32.04km
- Czas 01:27
- VAVG 22.10km/h
- VMAX 51.00km/h
- Temperatura 21.0°C
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Niedziela, 14 września 2014
Kategoria >24kmph, Dystansówki > 50 km, Łańcuch
Niedzielna runda
Jedna z głównych arterii Warszawy w niedzielę
Zdjęcie mówi samo za siebie.
Zdjęcie mówi samo za siebie.
- DST 84.70km
- Czas 03:10
- VAVG 26.75km/h
- VMAX 48.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Piątek, 12 września 2014
Kategoria Dystansówki > 50 km, Lameriada, Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Nauka na błędach
Po ostatniej jeździe w deszczu, serwis roweru ograniczyłem jedynie do wyczyszczenia go z piachu i przesmarowania wysuszonego łańcucha.
Po godzinie jazdy, wolnobieg zaczął dziwnie, nierytmicznie strzelać. Podczas zmieniania biegów, wózek przeraźliwie skrzypiał. Wisienką na torcie był naderwany wentyl po 50 km, co zmusiło mnie do zawrócenie na bazę. Wróciłem do domu na oparach powietrza, co chwila postukując z wolnobiegu i zgrzytając nienapiętym odpowiednio łańcuchem, zalałem wszystko olejem silnikowym i pojechałem dalej.
Następnym razem będę wiedział żeby wszystko dokładnie przesmarować po jeździe w tak trudnych warunkach. Następnym razem będę pamiętał żeby zostać w domu.
- DST 81.08km
- Czas 03:30
- VAVG 23.17km/h
- VMAX 52.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103