Mocny test dętki za 5,50 PLN podejście ostateczne | bestiaheniu.bikestats.pl
Tekst alternatywny

Informacje

2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl
2012 button stats bikestats.pl

Moje kozy

Szukaj

Mistrzowie

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy bestiaheniu.bikestats.pl

Archiwum

Linki


Czwartek, 2 października 2014 Kategoria Pro, Trening > 20 kmph i < 24kmph

Mocny test dętki za 5,50 PLN podejście ostateczne



Kwestia dętek została definitywnie rozwiązana. Decathlonowa dętka za piątkę sprawdza się równie dobrze, co jej droższe odpowiedniki znanych marek. Nie znalazłem żadnej różnicy między dętką za piątkę, a tą za >20PLN, oprócz napisu oczywiście. Wszystkie są produkowane w Chinach (pewnie w tej samej fabryce), wszystkie spełniają swoją funkcję. Po co więc przepłacać?

 
Hardkorowy test (bo sam nie wierzyłem, że tak tania dętka może się sprawdzić) przeprowadziłem po szutrach, bezdrożach i leśnych duktach. Na taką trasę przezornie jest wziąć naładowaną kartę miejską. Jadąc po takiej nawierzchni na szosowych oponach z ciśnieniem 8,5 bara, to jak wycieczka na karbonowych zippach po polskich asfaltach.
Wynajdywanie najcięższej drogi, kiedy zaraz obok jest gładziutka szosa ułatwiła mi nawigacja GPS. Jak zwykle niezawodna. 



Decathlonówka waży klasyczne 100 gram. Ponad dwa razy droższa CST waży 107 gram. Continental Race ma 104 gramy. Najtańsza dętka na świecie jest również najlżejsza. Mimo to, wg. mnie, w sporcie amatorskim, na aluminiowej, czy stalowej ramie to i tak żadna różnica, czy coś waży 107, czy 100 gram. Więc po co przepłacać?



Rezultat testu jest taki: dętka przód z Decathlonu na koniec jazdy 8,5 bara. Dętka tył Continental 28 Race już niestety 5 bar. Produkty Decathlonu to taka trochę lepsza chińszczyzna. Nad wzornictwem można uronić nie jedną łzę, w sklepie panuje mały chaos cenowy (swojego czasu wyrwałem wspaniały bidon za 19pln, teraz kosztuje już stówkę), a dekatlonowa owijka jest najgorsza i zarazem najpopularniejsza na mazowieckich szosach. Mimo tych wszystkich wad marki, z pewnością mogę Wam polecić decathlonowy dwupak dętkowy. Całkiem wporzo dętki. Jeżdżą jak każde inne.

Wybaczcie za brak ostrości, ale walczyłem o życie
Coś czuję, że pobiję rekord ustanowiony przez Morsa i jego nieskalaną Dębicę.


  • DST 77.70km
  • Czas 03:42
  • VAVG 21.00km/h
  • VMAX 53.00km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 1471kcal
  • Podjazdy 128m
  • Sprzęt Peugeot Carbolite 103

Komentarze
Październik już za pasem...
yurek55
- 09:22 poniedziałek, 7 września 2015 | linkuj
teich: Tak
oelka: Po 8 dniach ciśnienie w dętce spadło o jeden bar. Bardzo możliwe, że przez "rozruszanie" maszynki w wentylu oraz napełnienie manometru podczas pomiaru.
Tomq74: Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby na jednej dętce przejechać cały sezon, ale zobowiązuje się, że jeśli ta za piątkę da radę przejechać ze mną do października, to kupuję sobie koszulkę z wielkim logiem Decathlon w widocznym miejscu :D
bestiaheniu
- 09:02 sobota, 11 października 2014 | linkuj
Widoczne faktycznie musi być zajebista. Na dobrej dętce przejedziesz minimum cały sezon wiec test powinieneś zakończyć w październiku 2015 ;)
Tomq74
- 18:55 czwartek, 9 października 2014 | linkuj
Na razie wiemy, że jej nie podziurawiłeś na kamieniach. A ile dni trzyma ciśnienie po napompowaniu? Bo to może mieć związek z jej masą.
oelka
- 09:02 środa, 8 października 2014 | linkuj
znaczy test miał polegać na zniszczeniu dętki?
teich
- 17:09 wtorek, 7 października 2014 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa spotk
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]





stat4u