Odmładzanie 30 letniej przerzutki Simplex SX-410
Jak już wiecie, ostatnio przeraziłem się stanem mojego napędu. Znalazłem więc chwilę wolnego czasu, poleciałem do żelaźniaka po benzynę ekstrakcyjną i wszystko ładnie oczyściłem. Problem w tym, że sama benzyna nie ruszyła zapieczonego smaru, czy innego syfu na tylnej przerzutce. Za Chiny nie szło, nawet szczotą. Przerzutka wyglądała mniej więcej tak jak ją przejąłem wraz z rowerem (za jakieś grosze) dwa lata temu - poszarzała i z plamami. Foto poglądowe:
Taki osad pokrywał całą przerzutkę (na focie część tylnego wózka). Przerzutka niby czysta, bo bez śladu smaru, nie brudzi, ale wygląda jak na swój wiek - 30 lat (sprawdzałem!).
Zrezygnowany, że nie da się jej niestety doczyścić na błysk, zacząłem ją skręcać do kupy.
Ale zaraz... od czego jest polerka!
Wyposażony w maskę przeciwpyłową, rękawice i browarka, rozpocząłem pracę.
Efekt powalił mnie na łopatki.
No nigdy ta przerzutka tak nie błyszczała!
(tak, wiem, że kółka do wymiany)
Hamulce wypolerowałem już ręcznie - szmatą i pastą polerską, bo przy pomocy maszyny nie mógłbym dotrzeć do ciasnych zakamarków.
Foto porównawcze - od lewej wypolerowane, od prawej syf.
Rąk do tej pory nie mogę domyć, ale efekt pracy zadowala mnie w 100%. W nocy nawet schodziłem do garażu, żeby sobie popatrzeć.
Mimo +30 lat na karku, przerzutka jest super dokładna, działa jakby dopiero co z fabryki wyjechała. Teraz obczajcie sobie po ile taka grupa chodzi na ebayu.
Jestem bogaty.
- DST 40.00km
- Czas 01:36
- VAVG 25.00km/h
- VMAX 47.00km/h
- Temperatura 15.0°C
- Kalorie 802kcal
- Podjazdy 10m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Komentarze
Eeee ... tam przesadzasz. Jak dla mnie wszystko było ok :)
birdas - 05:56 czwartek, 27 marca 2014 | linkuj
Chodzi dokładnie bo na manualu. Na indeksie była by kapota bo po tylu latach bankowo ma luzy....ale faktycznie teraz jest ładna :) ...tylko te kółeczka jeszcze ;)
Tomq74 - 19:35 niedziela, 23 marca 2014 | linkuj
Komentuj