Wpisy archiwalne w kategorii
Łańcuch
Dystans całkowity: | 11465.04 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 465:44 |
Średnia prędkość: | 24.62 km/h |
Maksymalna prędkość: | 77.50 km/h |
Suma podjazdów: | 15429 m |
Suma kalorii: | 72393 kcal |
Liczba aktywności: | 227 |
Średnio na aktywność: | 50.51 km i 2h 03m |
Więcej statystyk |
Test dętki za mniej niż 6 PLN
Zazwyczaj jeździłem na Continentalach Race 28. Dętka jak dętka, trzyma ciśnienie, ma wentyl, cena "w miarę", kolor czarny. Kumpel zachwalał sobie jednak inny model. Też ma wentyl i też jest z gumy. Jednym z atutów tego modelu to cena. 5.50 Polskich Nowych.
Skusiłem się. Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że dało się ją napompować do 8,5 bara i nie wybuchła... chociaż w sumie to zdziwiłem się, że w ogóle dała się napompować. Pierwszy minus jaki znalazłem, to brak gwintowanego wentyla. Trzeba się nieźle natrudzić, żeby wystawał z obręczy pod kątem prostym.
Zamiast jednej dętki Contiego zakupiłem sobie cztery polecane przez kumpla... i nawet na piwo zostało. Zobaczymy ile ze mną przejadą.
Trudno żebym zamieszczał tutaj zdjęcie zwiniętej dętki, więc wrzucam swojego kota zachwyconego funkcjonalnością nowego szpeju.
Skusiłem się. Pozytywnym zaskoczeniem był fakt, że dało się ją napompować do 8,5 bara i nie wybuchła... chociaż w sumie to zdziwiłem się, że w ogóle dała się napompować. Pierwszy minus jaki znalazłem, to brak gwintowanego wentyla. Trzeba się nieźle natrudzić, żeby wystawał z obręczy pod kątem prostym.
Zamiast jednej dętki Contiego zakupiłem sobie cztery polecane przez kumpla... i nawet na piwo zostało. Zobaczymy ile ze mną przejadą.
Trudno żebym zamieszczał tutaj zdjęcie zwiniętej dętki, więc wrzucam swojego kota zachwyconego funkcjonalnością nowego szpeju.
- DST 54.80km
- Czas 02:18
- VAVG 23.83km/h
- VMAX 50.00km/h
- Kalorie 1056kcal
- Podjazdy 135m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Poniedziałek, 15 września 2014
Kategoria Lameriada, Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Totalny brak nogi
Nogi jak z waty. Sytuację pogarszał wiatr w twarz i lekko nieszczelna dętka. Aż na DDR z tego wszystkiego zjechałem.
W życiu mi się tak nie chciało jeździć, jak dziś. Zrzuciłem więc z blatu i podziwiałem widoczki, które mijam nie przywiązując do nich żadnej uwagi.
- DST 32.04km
- Czas 01:27
- VAVG 22.10km/h
- VMAX 51.00km/h
- Temperatura 21.0°C
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Niedziela, 14 września 2014
Kategoria >24kmph, Dystansówki > 50 km, Łańcuch
Niedzielna runda
Jedna z głównych arterii Warszawy w niedzielę
Zdjęcie mówi samo za siebie.
Zdjęcie mówi samo za siebie.
- DST 84.70km
- Czas 03:10
- VAVG 26.75km/h
- VMAX 48.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Piątek, 12 września 2014
Kategoria Dystansówki > 50 km, Lameriada, Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Nauka na błędach
Po ostatniej jeździe w deszczu, serwis roweru ograniczyłem jedynie do wyczyszczenia go z piachu i przesmarowania wysuszonego łańcucha.
Po godzinie jazdy, wolnobieg zaczął dziwnie, nierytmicznie strzelać. Podczas zmieniania biegów, wózek przeraźliwie skrzypiał. Wisienką na torcie był naderwany wentyl po 50 km, co zmusiło mnie do zawrócenie na bazę. Wróciłem do domu na oparach powietrza, co chwila postukując z wolnobiegu i zgrzytając nienapiętym odpowiednio łańcuchem, zalałem wszystko olejem silnikowym i pojechałem dalej.
Następnym razem będę wiedział żeby wszystko dokładnie przesmarować po jeździe w tak trudnych warunkach. Następnym razem będę pamiętał żeby zostać w domu.
- DST 81.08km
- Czas 03:30
- VAVG 23.17km/h
- VMAX 52.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Czwartek, 11 września 2014
Kategoria Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
W strugach deszczu też fajnie
- DST 39.24km
- Czas 01:39
- VAVG 23.78km/h
- VMAX 47.00km/h
- Temperatura 18.0°C
- Kalorie 840kcal
- Podjazdy 306m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Wtorek, 9 września 2014
Kategoria >24kmph, Dystansówki > 50 km, Łańcuch, Pro
Gassy - szosowa mekka
To tutaj spotkasz Cervelo P5, a Pinarello i Bianchi to codzienność. Jeśli nie potrafisz utrzymać 40km/h na całym segmencie to nie masz co się tam pokazywać. Gassy - mekka kolarstwa. To właśnie tu wszyscy warszawscy kolarze spotykają się na swoje codzienne rundy. Często zerkaj za swoje ramie, bo akurat może Cię potrącić peleton Ośki Warszawa, czy innego Żolibera.
Sparaliżowany strachem pojawiłem się tam również i ja. I co zobaczyłem? Gładki asfalt, jakieś pola, Wał Zawadowski. Żadnej magii. Równie dobrze można jeździć po Okuniewie, czy innym Raszynie.
A jednak Gassy to co innego. Nikt nie wie dlaczego, spotyka się tutaj cała kolarska śmietanka. Można poznać mnóstwo kolarskich znajomych. Można się dowiedzieć też jak łatwo jest zerwać Cię z koła.
Na Agrykoli w sumie też można.
- DST 70.00km
- Czas 02:43
- VAVG 25.77km/h
- VMAX 69.00km/h
- Temperatura 18.0°C
- Kalorie 1378kcal
- Podjazdy 178m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Niedziela, 7 września 2014
Kategoria Łańcuch, Pro, >24kmph, Dystansówki > 50 km
Dlaczego buty na szosę powinny być białe
©Tomasz Bobrowski
Mój znajomy planuje zakup pierwszych butów i pedałów SPD. Bardzo fajnie. Będzie noga. Jest niestety jeden problem. Wybrał czarne. Będąc wiernym zasadzie #2 OREC, nie mogłem nie wyrazić swojego zdania odnośnie butów w kolorze czarnym. Moje namowy za butami w kolorze białym nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, więc postanowiłem stworzyć najkrótszy poradnik na świecie.
Najpierw przytoczę kilka cytatów, aby nie być gołosłownym
Cyclingtips:
"Shoes
PRO: One shall only consider wearning white shoes. However, the better one gets, the more obnoxious one’s shoes can be. If done carefully, one can disguise lack of ability and fitness with a loud set of shoes."
http://cyclingtips.com.au/2009/11/how-to-dress-pro/
Szymonbike:
"Uniwersalna zasada jest następująca, czarny jest najbardziej trzepacki a biały najbardziej PRO."
http://szymonbike.blogspot.com/2012/02/stylowa-odcinek-szosty-buty.html
To teraz mój najkrótszy poradnik na świecie.
Dlaczego buty na szosę powinny być białe? Spróbuj znaleźć kogoś w czarnych na zdjęciach poniżej.
Tour de France 2009
©Jasper Juinen/Getty Images
Vuelta a España
Giro d'Italia
Teraz już wszystko jasne.
Vuelta a España
Giro d'Italia
Teraz już wszystko jasne.
- DST 72.19km
- Czas 02:56
- VAVG 24.61km/h
- VMAX 50.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Sobota, 6 września 2014
Kategoria Duet, Lameriada, Łańcuch, Pro, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Dlaczego nienawidzę weekendów
Pod koniec tygodnia 90% warszawiaków wyjeżdża do swoich rodzinnych miast i okolicznych wsi. Ruch uliczny jest na tyle zmniejszony, że szosowanie po głównych arteriach samego centrum stolicy powinno być samą przyjemnością dla kolarza. 30 stopni Celsjusza, trzy samochody na krzyż. Czego jeszcze potrzebuje kolarz do pełni szczęścia? Wszystko wydaje się takie piękne
Kiedy wszystko jest takie idealne, do akcji wkraczają niedzielni rowerzyści. W tygodniu mija się ludzi dojeżdżających do pracy na rowerach i kolarzy, którzy akurat wzięli sobie urlop w korpo, w weekend spotyka się całe rodziny z dziećmi, dziadkami i do tego psami na smyczy. Czy tak ciężko zrozumieć, że DDR to nie jest najlepsze miejsce dla dzieci do nauki jazdy na rowerze? Czy tak ciężko zrozumieć, że jadąc ze znajomymi całą szerokością ścieżki uniemożliwia się jazdę innym uczestnikom ruchu na DDR? Nie wiem tylko jak się czują psy ciągnięte na smyczy za stylowymi paniami na holenderkach.
Niedzielni rowerzyści boją się ruchu ulicznego, więc za Chiny nie wyjadą na ulicę. Pakują się więc na ścieżki rowerowe, bo przecież można tam pojeździć parami, pouczyć synka jazdy na dwóch kółkach, a i psa przy okazji się wyprowadzi na spacer.
Na nic nie zdadzą się apele 1,5 metra strefy bezpieczeństwa dla rowerzysty, nic nie dadzą nowo wybudowane ścieżki rowerowe, kiedy my sami nie będziemy potrafili z nich korzystać. Macie jakąś radę na niedzielnych rowerzystów na DDR? Bo mi już ręce opadają.
P.S. Jeśli jeśli widzisz, że jadę z naprzeciwka to nie wyprzedzaj rowerzysty przed Tobą. Takie chamskie zepchnięcia z DDR są już na porządku dziennym, jak kurna u Ruskich...
- DST 60.89km
- Czas 02:49
- VAVG 21.62km/h
- VMAX 47.00km/h
- Temperatura 27.0°C
- Kalorie 1081kcal
- Podjazdy 259m
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Defektowy festiwal
Coś tu nie gra...
- DST 51.77km
- Czas 02:06
- VAVG 24.65km/h
- VMAX 50.00km/h
- Temperatura 27.0°C
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103
Środa, 3 września 2014
Kategoria Łańcuch, Trening > 20 kmph i < 24kmph
Plaża Wisła
- DST 60.67km
- Czas 02:47
- VAVG 21.80km/h
- VMAX 50.00km/h
- Sprzęt Peugeot Carbolite 103